IT & Business Blog

Praktični savjeti i rješenja za sigurnije i učinkovitije poslovanje

stabilnost internetske veze

Praćenje stabilnosti interneta u Windows okruženju

Potrebna vam je brza i stabilna internetska veza ako pokušavate gledati sadržaj preko streaming servisa ili igrati online igru. S većinom drugih stvari lošu internet vezu možda nećete niti primijetiti.

Ako imate problema s preuzimanjem velikih datoteka, Skypeom ili Netflixom možda biste trebali provjeriti je li vaša internetska veza stabilna. Jednostavan test brzine neće poslužiti u ovom slučaju jer vam daje samo informaciju o brzini vaše veze u određenom trenutku. Da biste pratili stabilnost internetske veze možete koristiti nešto što se zove "ping" tijekom duljeg vremenskog razdoblja. Dobra vijest je da vam nije potrebna dodatna aplikacija za praćenje stabilnosti internetske veze. Sve što trebate je naredbeni redak i prava naredba.

Što je ping?

Ping je uslužni program naredbenog retka, dostupan na gotovo svakom operativnom sustavu s mrežnom vezom koji služi kao test da se vidi je li umreženi uređaj dostupan. Naredba ping šalje zahtjev preko mreže određenom uređaju. Uspješan ping rezultira odgovorom računala koje je pingano natrag na izvorno računalo.


Pratite stabilnost internetske veze

Ne trebate administratorska prava za praćenje stabilnosti internetske veze. Otvorite naredbeni redak i unesite sljedeću naredbu. Kako bi otvorili command prompt, pokraj izbornika start u polje search upišite CMD.

ping 8.8.8.8 –t

cmd unos naredbe pingOva naredba pinga Google DNS poslužitelj koji se nalazi na adresi 8.8.8.8. Ako želite pingati neki drugi poslužitelj, zamjenite 8.8.8.8 adresom poslužitelja na koji se želite povezati.

Nakon što pritisnete enter, vaš sustav će početi pingati poslužitelj u pravilnim intervalima. Reći će vam koliko je brzo uspio dobiti odgovor od poslužitelja. Dobit ćete novi odgovor svake sekunde. Ostavite ga da radi duže vrijeme.

cmd ping izvršavanje naredbe

Ako vidite poruku "Request timed out" u naredbenom retku poslužitelj je nedostupan. Ukoliko ne dobijete ovu poruku, pažljivo pogledajte vrijednosti "time" koje dobijete. Ovo vam govori koliko brzo ste dobili odgovor od poslužitelja. Ako primijetite značajne varijacije u vremenu, vaša veza ili poslužitelj možda imaju problema.

Da biste razlikovali radi li se o poslužitelju ili vašoj vezi, pingajte Googleov DNS poslužitelj. Mala je vjerojatnost da će doći do problema s povezivanjem. Sve drastične razlike u vremenu pinga bit će pripisane nestabilnosti vaše veze.

cmd ping ispis rezultataPritiskom tipki Ctrl+C zaustavljate pinganje poslužitelja. Na kraju ćete dobiti sažeti izvještaj. Provjerite kolika je razlika između maksimalnog i minimalnog povratnog vremena. Također provjerite koliki je gubitak paketa. U idealnom slučaju ne bi trebalo biti gubitka paketa.


Koje su neke uobičajene adrese za ping?

Iako bi svaka adresa mogla doživjeti prekid rada u nekom trenutku, neki pouzdani izbori za ping uključuju:

  • 8.8.8.8 i 8.8.4.4 (Google DNS)
  • 208.67.222.222 i 208.67.220.220 (OpenDNS)
  • 1.1.1.1 i 1.0.0.1 (Cloudflare)

Ako ne dobijete odgovor prilikom izvođenja ping testa za povezivanje za ove IP adrese, to vjerojatno znači da postoji problem s vaše strane.


Ping u odnosu na brzinu veze

Možda se pitate može li vaša internetska brzina utjecati na vrijeme pinga. Odgovor je ne. Vaša internetska brzina i ping dvije su različite stvari. Brzina preuzimanja je koliko brzo podaci putuju, dok je ping vrijeme odgovora. Možete imati najbržu vezu na svijetu, ali ako je ping nizak zbog nestabilnog poslužitelja, brzina veze vam neće puno koristiti.

Stabilna internet veza uz ispravna računala u današnje vrijeme je neophodno za funkcioniranje tvrtke. Naša tvrtka pruža uslugu ugovornog održavanja računala po pristupačnim cijenama, a naši stručni djelatnici će učiniti sve što je potrebno da računalo bude u najboljem stanju. Ako tražite pouzdanog partnera za održavanje vašeg računala, obratite nam se s povjerenjem.

Imate pitanje ili tražite IT rješenje?

Pošaljite nam upit ili zatražite povratni poziv – naš tim će vam se javiti u najkraćem roku.
Ili nas jednostavno kontaktirajte direktno: 📞 +385 98 397 399

Imnet d.o.o.
 
Ured Sesvete:
+385 98 397 399

Ured Bjelovar:
+385 98 980 51 55

IT telefonska podrška:
060 600 000
(t:0,93€-m:1,12€ /min.)

Ugovorni korisnici:
+385 98 30 77 30

 

Postavke kolačića
Koristimo kolačiće kako bismo vam omogućili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Ako odbijete korištenje kolačića, stranica možda neće funkcionirati kako je predviđeno. Za nastavak odaberite svoje postavke i kliknite na SPREMI POSTAVKE.
Prihvati sve
Odbij sve
Analitički
Alati koji se koriste za analizu podataka kako bi se mjerila učinkovitost web stranice i razumjelo njezino funkcioniranje.
Analitika
Prihvati
Odbij
Google Analytics
Prihvati
Odbij
Marketinški
Skup tehnika namijenjenih komercijalnoj strategiji, a posebno istraživanju tržišta.
Google
Prihvati
Odbij
Oglašavanje
Ako prihvatite, oglasi na stranici bit će prilagođeni vašim interesima i preferencijama.
Google Ad
Prihvati
Odbij
Spremi postavke