Najbolje sigurnosne prakse za udaljeni rad od doma


Rad od doma povećava autonomiju zaposlenika, smanjuje troškove i osigurava zdravlje i sigurnost tvrtke za vrijeme pandemije korona virusa. Problem je u tome što povećava sigurnosni rizik budući da zaposlenici rade izvan sigurnosnog okvira tvrtke. Zato se vi i vaši zaposlenici morate pridržavati najboljih sigurnosnih praksi.


Ojačajte korisničke račune

Kad svi rade na daljinu, korisnički računi moraju biti pravilno osigurani. Jedan način da se to postigne je postavljanjem najmanje 12 znakova lozinke s kombinacijom velikih i malih slova, brojeva i posebnih znakova, nepravilnog rasporeda kako bi ih bilo teže pogoditi. Što je još važnije, ove lozinke moraju biti jedinstvene za svaki račun kako bi se smanjila šteta ako hakeri uspiju kompromitirati jednu od njih. Ako vam je teško generirati i pamtiti detalje o prijavi za sve svoje račune, razmislite o aplikacijama koje će pamtiti lozinke umjesto vas, poput LastPass, KeePass, Dashlane i Keeper.

Kako biste dodatno ojačali svoje račune, morat ćete omogućiti i višefaktornu provjeru autentičnosti (MFA). To dodaje još jedan sloj provjere identiteta - poput skeniranja otisaka prstiju ili jednokratnih aktivacijskih kodova generiranih SMS-om - kako bi cyber-kriminalcima otežali otmicu vaših računa.


Koristite virtualnu privatnu mrežu (VPN)

VPN-ovi su prije svega poznati po zaobilaženju geografskih ograničenja na web lokacijama i uslugama streaminga, ali su ključni alat i za udaljene radnike. Pouzdan VPN stvara sigurne veze između uređaja i mreža kriptiranjem internetskog prometa. Skriva mrežne aktivnosti od znatiželjnih očiju, zaštitu internetske privatnosti vaših zaposlenika i ublažavanje rizika od hakera koji kradu podatke tvrtke.


Redovno ažurirajte svoj softver

Iako ažuriranje softvera može biti velika gnjavaža, ona pokriva kritične slabosti i štiti vaše sustave od najnovijih prijetnji. Većina aplikacija sada nudi mogućnost automatskog ažuriranja tako da ne morate ručno raditi ažuriranja.

Druga mogućnost za vaše poslovanje je softver za upravljanje zakrpama. Prati verzije aplikacija na uređajima zaposlenika i distribuira najnovija ažuriranja na razini cijele tvrtke.


Postavljanje firewalla i antivirusnog softvera

Obavezno omogućite firewall u vašem operativnom sustavu i hardveru. Oni pružaju jak sloj zaštite između vašeg uređaja i interneta, sprječavaju da zlonamjerni programi i druge mrežne prijetnje dođu do vašeg uređaja.

Uz firewall, također važno je i implementirati antivirusni softver za otkrivanje i uklanjanje svih zlonamjernih programa koji uspijevaju pronaći svoj put na vaš uređaj. Stalno ažurirajte softver kako bi mogao učinkovito otkriti najnovije zlonamjerne prijetnje.


Sigurni kućni routeri (usmjerivači)

Kućni Wi-Fi routeri nisu tako dobro osigurani kao routeri namijenjeni za poslovne svrhe, stoga poduzmite dodatne mjere opreza kako biste ih bolje zaštitili. Za početak, promijenite lozinku routera što je prije moguće jer hakeri mogu lako provaliti u njih nakon što saznaju model. Također biste trebali instalirati najnovija ažuriranja upravljačkog softvera kako biste uklonili sve sigurnosne ranjivosti.

Na kraju, provjerite ima li router postavke Wi-Fi Protected Access 2 (WPA2) šifriranja za zaštitu ulaznog i odlaznog prometa. Ako vaš router nema tu postavku, vrijeme je za nadogradnju uređaja.


Izradite sigurnosnu kopiju podataka

Važne datoteke moraju se redovito sigurnosno kopirati u cloud i na vanjski tvrdi disk. Na ovaj način uvijek ćete imati kopiju datoteka u slučaju velikog gubitka podataka poput ransomwarea ili nestanka struje.


Pazite na online prevare

Najveća prijetnja udaljenim radnicima su online prevare. Lažne adrese e-pošte mogu vas primamiti besplatnim setovima za testiranje korona virusa u zamjenu za osobne podatke. Neki kibernetički kriminalci mogu se čak maskirati kao legitimne tvrtke, izvršni direktori ili prijatelji kako bi vas prevarili da kliknete na opasne linkove i privitke.

Da biste izbjegli ove prijetnje, morate biti kritični prema svemu što vidite online. Potražite sve sumnjive linkove i priloge, gramatičke pogreške unutar e-pošte i pogrešno napisane adrese e-pošte. Uz to, nikad nemojte davati osjetljive podatke neželjenoj e-pošti, SMS-u ili telefonskom pozivu.

Rad od kuće predstavlja mnogo izazova za cyber-sigurnost tvrtke, ali ne morate ih rješavati sami. Ako vam trebaju upute za postavljanje firewalla, izbjegavanje prevare, pa čak i omogućavanje MFA-a, možemo vam pružiti informatičku podršku koja vam je potrebna u ovom teškom vremenu. Nazovite nas sada.